Basenji světoběžníkem

Gambíček je od štěňátka velkým cestovatelem. Proplakal jenom jednu jízdu autem, a to hned tu první, když jsme si ho vezli domů. Od té doby ale uplynulo už hodně vody a Gambo navštívil spoustu zemí v Evropě, vždy jako profesionál. Všude si omotá místní lidi kolem packy díky svému útrpnému pohledu, který je basenjíkům vlastní. V každém hotelu hned prozkoumá kvalitu matrací a dekorativně se rozplácne v bílém povlečení. A aby ani letos nezahálel, vydal se Gambo se svými páníčky poznávat kouzla a krásy Alsaska.

Vyrazili jsme dopoledne z Prahy a Gambo uvítal společnost třetího lidského pasažéra, kterého hned využil jako velmi příjemný sedák a škrabkací automat. Tak jak Gambo není tulivý, tak v autě hned hopsnul Honzovi na klín a v podstatě ho okupoval celou cestu.

Gambo s Honzou cestou do Alsaska

S Honzou cestou do Alsaska

Do Alsaska jsme dorazili odpoledne za neuvěřitelného vedra, basenjík byl nadšený z domečku s krásnou zahrádkou, kde hned prohnal otravnou kočku. Zahrádka byla na týden jenom jeho. Dokonce měl v pokoji páníčků svoje vlastní patro s pohovkou, kterou okupoval celý týden.

'Gambo s páníčkem ve Strasbourgu

Gambo s páníčkem ve Strasbourgu

Gambo by se hned chtěl proběhnout s každým pejskem, tady šarpej ve Strasbourgu

Gambo se vrhá na místního šarpeje

Gambíček si dovolenou moc užíval, jezdil po městech, po vinařích a taky na výlet vinnou stezkou. Byl trošku překvapený, že páníčci jsou najednou tak rychlí, ale pak pochopil, že běhání u kola je bezva zábava. Protože nemívá zdrhací úmysly (kupodivu ani jednou neprchnul, maximálně odkráčí vyřídit si svoje záležitosti,ale na zavolání poctivě frčí zpátky), velkou část cesty běžel hezky volně. Nalítal toho mnohem víc než páníčci, protože běhal od jednoho k druhému tam a zpátky s naprostým nadšením. Udělal si z páníčků kůžičku jako na dostizích.

Když jsme se po týdnu začali balit, Gambo se tvářil nevěřícně. Přece nepojedeme z takové pohody někam pryč? Do auta se nechal odnést, protože se usadil na dvorečku s výrazem, že on se sám teda nehne ani o píďu.

A to jsme basenjíka pěkně převezli, protože domů se teda rozhodně nejelo. Vyrazili jsme směr Lucembursko.

Ubytovali jsem se v centru v novém a moc hezkém hotelu, Gambíkovi se moc líbilo, že tam má obrovskou postel a koberec na rozvalování.

Ubytovaní v Novotelu

Gambíček s paničkou v pelíšku v Lucemburku

Potvrdilo se pravidlo, že čím lepší hotel nebo restaurace, tím jsou k pejskům přívětivější. Takže Gambík byl i na večeři v místní restauraci, kde se páníčci posilnili před nadcházejícím náročným dnem.

Honza s místním pivem Diekirch

Honza s místním pivem

Mňam mlask, před náročným dnem se musíme posilnit

Večeře před bojem

Ráno jsme se na druhý pokus (po tom prvním jsme se vraceli pro vstupní list, který jsme zapomněli na hotelovém pokoji) vyrazili na místní výstaviště Luxexpo, abychom se zúčastnili mezinárodní výstavy psů. Bylo přihlášeno přes dvacet basenji, což u nás moc často nebývá. Čekání bylo dlouhé, ale nakonec docela příjemné, v Lucemburku na výstavišti mají spoustu stánků s krásnýma lidskýma i psíma dobrůtkama, které u nás nepotkáte.

Panička ulovila nové výstavní vodítko

Panička ulovila nové výstavní vodítko pro Gambíka

Gambíkův poloviční bratr Lutalo ti-n Abou Teka – mají stejného tatínka

Gambíkův poloviční bratr - mají stejného tatínka

Lutalo ti-n Abou Teka s páníčkama

Gambův brácha s páníčkama

Gambo si našel roztomilé štěňátko

Gambo má moc rád malé děti a štěňátka

Rozhodčí byla místní a kupodivu se vlastně na nic neptala, psa si vždycky prohlédla a určila pořadí. Gambo získal v mezitřídě V1, CACL.

Při posuzování

V ringu se soupeři

V ringu se soupeři

Bohužel v Lucembursku se vůbec nedával textový posudek, takže jsme se nic víc nedozvěděli.

Jdeme pro diplom

Jdeme si pro diplom

Panička marně hledá posudek

Gambo dostal velký pohár a dobrůtky za odměnu a vyrazili jsme všichni unavení na cestu domů do Prahy.

S pohárem

S pohárem

Dva komentáře k příspěvku „Basenji světoběžníkem”

1. Haya říká:

Páníčkům děkujeme za vyčerpávající článek z jejich soukromé dovolené a odvahu za soutěž v zahraničí – vyplatilo se ! Gambíkovi velká pochvala a přejeme další mezinárodní úspěchy !

Haya a páníčci ;-)

2. fialova říká:

Ahoj Gambíčku, tiskneme tlapku našemu světoběžníkovi. Nejen dobří holubi, ale i Gambi se rád vrací domů.

Zanechte komentář

Můžete použít Texy! formátování.